Primary Advertiser
בשיתוף קפה טורקי עלית
10/02/2021

5 דרכים לשמור על ריכוז ומיקוד בתקופת מבחנים

כוס קפה שחור, סיבוב חדר המדרגות ותרגול עתיק מהמזרח - הכירו את כל הכלים שיכולים לעזור לכם לצלוח את אחת התקופות המאתגרות ביותר בחייהם של סטודנטים - שרק הופכת מלחיצה יותר בימי קורונה

בהצלחה במבחנים! (צילום: ShutterStock)

תקופת מבחנים מאז ומעולם הייתה דבר מלחיץ ביותר, אך השנה, עם הסגרים, הלמידה מרחוק, המגבלות והקלסטרופוביה הקולקטיבית שלנו - נראה שמדובר בתקופה מאתגרת במיוחד. רבים מהסטודנטים מרגישים שללמוד בבית בלי אפשרות לברוח לבתי קפה או לחברים, או להתרכז בספרייה שקטה, זו משימה הרבה יותר קשה. החדשות הטובות הן שכיום כל אחד יכול, בעזרת כמה צעדים קטנים - לייצר לעצמו אי של שקט, ריכוז גם בין ארבע קירות. הנה כל מה שאתם צריכים לזכור כדי לעשות את זה:

1. אל תנסו לעשות כמה דברים במקביל (גם אם אתם בטוחים שאתם יכולים)

גם אתם מתגאים בעובדה שאתם יכולים לעשות כמה דברים במקביל? אז כדאי שתדעו שעל פי כל המחקרים שנערכו בתחום הזה - אתם לא. מחקרים שבחנו מולטי-טסקינג לאורך השנים גילו כי אנשים שעושים כמה דברים במקביל, מתפקדים פחות טוב בכל הקשור לזיכרון, ריכוז ותהליכי חשיבה. הסיבה לכל היא שהתפקוד הקוגניטיבי שלנו יורד קצת בכל פעם שאנחנו עוברים ממשימה למשימה.

לכן, כשאתם מחליטים ללמוד - באמת תחליטו ללמוד. תתמקדו במשימה אחת בכל פעם, בטלו את כל הסחות הדעת, כבו התראות בטלפון ואל תתפתו לקפוץ מנושא לנושא או ממשימה למשימה.

2. צאו לסיבוב בחוץ או לחדר המדרגות

רובנו יודעים שפעילות גופנית משפרת את הריכוז ומשפיעה לטובה על תפקוד המוח - אבל מה שלא הרבה מבינים זה שלא צריך לקרוע את עצמנו באימונים קדחתניים כדי ליהנות מההשפעה הזאת. חוקרים מאוניברסיטת ג'ורג'יה שבארצות הברית, מצאו כי עשר דקות של עלייה וירידה במדרגות יכולות בהחלט לעשות את העבודה. מהמחקר עולה כי עלייה וירידה במדרגות בקצב אחיד, גם בהליכה איטית, מסייעים להגברת האנרגיה ולשיפור הערנות במידה ניכרת.

ואחרי יום שלם של לימודים בין ארבע קירות, אנחנו מאוד ממליצים לצאת לריצה קלה באוויר הפתוח. ריצה תעזור לכם לסדר את מחשבות, והוא גם מסייעת ליכולות הקוגניטיביות, שזה תמיד טוב ובתקופות מבחנים - אפילו יותר.

כוס של טורקי ואתם שוב בעניינים (צילום: גל בן זאב)

3. תדעו מתי לעצור

משום מה, סטודנטים בתקופת מבחנים חושבים שכדי להצליח, הם צריכים ללמוד כל היום וכל הלילה בלי יותר מדי הפסקות. לאורך השנים, המון מחקרים בדקו אם ההחלטה הזאת באמת יעילה - ומצאו באופן גורף כי אנשים שלוקחים הפסקות מדודות ישיגו תוצאות טובות יותר מאלו שלומדים עד שהם פשוט לא מסוגלים יותר.

אבל גם הפסקות צריך לדעת איך לקחת. באופן כללי, מומלץ לעצור בכל 20 עד 30 דקות ולקחת הפסקה של בין חמש לעשר דקות. עם זאת, כדאי להימנע מהפסקות ארוכות יותר שיוציאו אתכם מהריכוז ויקשו לחזור ללמידה. בהפסקה מומלץ לדבר עם חבר, לצאת להליכה או פשוט לשתות כוס קפה ולהסתכל החוצה מהחלון. שתיית קפה שחור אף תעזור לכם להמשיך ללמוד, מכיוון שקפאין תורם להגברת הריכוז והמיקוד במטרה.

4. תכניסו את המוח למשטר אימונים

המוח, כמו כל השרירים בגוף שלנו, יכול להתפתח ולהתעצב כרצוננו - אם רק נדע איך עושים את זה כמו שצריך. אחת הדרכים לאמן את המוח להתרכז בצורה יעילה ונטולת מאמץ היא פשוט לתרגל מדיטציה באופן קבוע. התרגול הפשוט הזה עוזר "לחווט מחדש את המוח" בצורה שמשפרת את הפקוד שלו בשורה ארוכה של היבטים - כאשר אחד החשובים שבהם הוא היכולת להתרכז לאורך זמן.

ואם אנחנו כבר מחזקים את המוח - מה שהוא צריך במיוחד זה שינה. שמונה שעות שינה בלילה יסייעו לכם להתרכז, ולכן חשוב להקפיד על שעת שינה קבועה שתאפשר לכם לנוח מספיק לפני עוד יום של למידה.

5. שתו קפה טורקי

קשה לדמיין איך היינו עוברים תקופות עמוסות של למידה ועבודה בלי קפאין. קפה טורקי מעלה את רמת הערנות, מפחית את העייפות ומאפשר לנו להיות ממוקדים במטרה. זה כנראה לא מפתיע אף אחד מכם - אבל זה בהחלט עוזר לדעת איך די בקלות אפשר לתת לגוף דחיפה של אנרגיה וריכוז שתעזור לצלוח את השעות המפרכות של הלמידה.

כדאי לדעת שהקפאין משפיע תוך 30 דקות בממוצע לאחר השתייה.. שלבו את כוס הקפה עם חטיף אנרגיה המבוסס על דגנים מלאים או עוגיית גרנולה, וכך תבטיחו שמירה על רמות הסוכר בדם שתתרום בשמירה על הריכוז.

  • קפה טורקי
  • מבחנים
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully