Primary Advertiser
בשיתוף קפה טורקי עלית
06/04/2021

מה הסוד לאימון מוצלח? הנבחרת מגלה לנו

חנה מיננקו, עומר צורי ודוד דביר מגיעים מעולמות ספורט שונים, אבל יודעים: לצד אימונים אינטנסיביים, חשוב לתת לגוף לנוח ולבצע מתיחות, שעושות טובות לשרירים ולנפש. איך שלושתם דואגים לעצמם ומה אנחנו יכולים ללמוד מהם?

כל ספורטאי יודע שאימונים אינטנסיביים חשובים, אך המנוחה והטיפול בגוף חשובים לא פחות. לא משנה מאיזה תחום או גיל אתם מגיעים - מי שלא מוותר לעצמו מבין - הסוד הוא בשילוב בין אימונים לבין הקשבה לגוף ושמירה על הקיים.

פגשנו לשיחה שלושה אנשים מעוררי השראה: הספורטאית האולימפית חנה מיננקו, שיאנית ישראל בקפיצה לרוחק וסגנית אלופת אירופה לשעבר; דוד דביר, רקדן לשעבר ומנטור מקצועי ואישי בהווה; ועומר צורי, שמקדישה את חייה לספורט וכושר, ואחרי שנים של תחרויות קרוספיט אימצה גישה מאוזנת, אותה היא מעבירה למתאמנים ולעשרות אלפי העוקבים שלה ברשתות החברתיות.

עוד בוואלה!

זיו שילון והסיפור המדהים שלו: האזינו לפודקאסט החדש

לכתבה המלאה

הטיפ של חנה ועומר: אימונים אינטנסיביים חייבים להשתלב עם הקשבה לגוף

למרות ההבדלים ביניהם, ברקע, בגיל וכמעט בכל דבר אחר, לחנה, דוד ועומר יש עיקרון מאחד ברור: הם מבצעים אימונים מאומצים, אבל גם לא מוותרים על אימוני מתיחות וימי מנוחה כחלק מהשגרה הספורטיבית.

חנה ועומר למשל, מתאמנות ברמה גבוהה במיוחד ועומר מספרת שהדרך שלה לשמור על איזון היא השילוב בין האינטנסיבי לרגוע. "אני הכי אוהבת אימון שמחבר בין משקולות לדופק גבוה. אני אוהבת אימונים עצימים, בהם אני מרגישה שאני עובדת. אין לי סבלנות לאימוני ביניים. ככה אני מרגישה שסגרתי את כל החבילה באימון אחד".

עומר מעודדת את המתאמנים שלה להיעזר במאמן במקרים מסוימים: "באימונים אינטנסיביים חשוב לשים דגש על טכניקה, בעיקר בדופק גבוה, שם קשה מאוד להיות בפוקוס. צריך להבין מה עושים ומאמן יכול לסייע כאן, כי הוא נותן יש דגשים קטנים של התאמת המשקלים למתאמן ולתרגיל, ויודע להסביר לנו איך הגוף צריך לזוז ומתי הוא מאותת שהוא עייף".

עוד בוואלה!

מה קרה לדוד דביר כשהוא החליט לנסות להיות נינג׳ה?

לכתבה המלאה
אימונים אינטנסיביים בשילוב מנוחה נכונה לגוף. חנה ועומר

מאומץ, ומאוזן: על מה הם לא מוכנים לוותר?

חנה מעידה שהאימון האהוב עליה הוא אימון קפיצות, שדורש לא מעט מהגוף, אבל כמו עומר ודוד, גם היא יודעת שספורט מאומץ בלבד יכול להזיק, ולכן חשוב להקשיב לגוף ולהעניק לו מנוחה בעזרת אימוני מתיחות להארכת השרירים ולהגברת הגמישות.

דוד מצדו, מספר שאחרי שנים של אימונים אינטנסיביים, כיום הוא מתמקד בשימור הגוף. מעבר לאכילה נכונה, הוא לא מוותר על כושר, כאשר הדגש עבורו הוא שמירה על גמישות. "בחדר כושר אני מבלה בין שעה לשעה וחצי. אני אוהב משקולות, התנגדויות, כוח וקרוס טריינר", הוא מספר. "מה שמחבר אותי לריקוד זה המתיחות ותרגילי הגמישות שאני עושה, דברים שהם לא טריוויאליים לאף אחד וגורמים לאנשים להישאר עם פה פעור. חשוב לי לשמור על היכולת הגופנית שלי, כי הדברים האלו נעלמים מהר", הוא אומר על השפגטים והמתיחות שרבים יכולים לקנא בהם.

עוד בוואלה!

נינג'ה אמיתי: גיל מרנץ מספר על ההצלחה

לכתבה המלאה
איך דוד שומר על הגוף שלו?

מתאים לספורטאים וגם למי שלא מתאמן בדרך כלל

"כל אימון שלי מתחיל במתיחות, כדי להכין את הגוף והשרירים לעבודה", מספרת חנה על השגרה שלה. "זה נותן כוח לשרירים ועבור אנשים שלא מתאמנים ביומיום, זה גם מספק אנרגיה. מדובר באימון שמרגישים טוב אחריו, כי הוא עוזר ליציבה והאנרגיה זורמת בגוף".

לפי עומר, כשהיא מרגישה שהגוף שלה צריך מנוחה, היא לא מתפתה להמשיך להתאמן, אלא מבצעת אימוני מתיחות ארוכים: "אני אוהבת אימוני מתיחות בבוקר, לפני יום ארוך, כשאני רוצה להזרים את הדם ומרגישה שהראש שלי פנוי לזה או בימי מנוחה, כשאני מרגישה שהגוף שלי עייף וצריך להתאושש. אימון מתיחות טוב להגדלת טווחי התנועה, וזה חשוב גם באימונים פונקציונאליים וגם באימונים כוח. זה אימון שמזרים דם לשרירים ועוזר להרחקה של החוליות, וזה גם מרגיע. אחרי אימון מתיחות אני מרגישה שלווה, כי אני מטפלת בגוף ובנפש שלי".

מבחינת דוד, שגרת האימונים היא חלק מהיום שלו: "אין חיה כזאת שאין לי כוח להתאמן. גם אם יש ימים כאלו, אני לא מקשיב לחיה הזאת. זו פשוט החלטה".

שגרת אימוני המתיחות של כל אחד מהם עשויה להיות שונה ומתאימה לו, אבל על שני דברים חנה, עומר ודוד מסכימים בוודאות: ראשית, שכוס (ולפעמים אפילו שתיים) של קפה טורקי, רגע לפני האימון, ממריצה את הגוף שלהם ונותנת לו בדיוק את האנרגיה הנכונה. ושנית, שהדרך הטובה ביותר לשמור על שגרת אימונים נכונה היא לא בהכרח לדחוף קדימה ללא הפסקה, אלא גם לדעת לעצור מדי פעם ולהבין שהגוף שלנו צריך גם עבודה אינטנסיבית, שגורמת לנו להרגיש שאנחנו נותנים הכל וגם לנוח, כך שהשרירים יקבלו את מה שהם צריכים. הדרך לשם עוברת באימוני מתיחות נכונים, שנמשכים 20-60 דקות. ככה, הגוף שלנו יכול להמשיך לשרת אותנו גם בעתיד בהצלחה.

עוד בוואלה!

זמן לקצת כושר: הצטרפו לאימון סופ"ש מדהים על הגג של עזריאלי

לכתבה המלאה
  • קפה טורקי
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully