Primary Advertiser
בשיתוף קפה טורקי עלית
31/12/2020

מה בעצם יש בכוס הקפה שאתם שותים?

קפה מכיל למעלה מ-1,600 מרכיבים, ביניהם כאלו הידועים כבעלי השפעה חיובית. אבל כמה מתוכם אתם באמת מכירים? אספנו חמישה דברים שלא בטוח שידעתם שיש בקפה שאתם כל כך אוהבים לשתות

מה יש פה? כוס קפה (צילום: גל בן זאב)

קפה מכיל למעלה מ-1,600 מרכיבים, ביניהם כאלו הידועים כבעלי השפעה חיובית כגון נוגדי חמצון, קפאין (החומר הידוע והנחקר ביותר מבין מרכיבי הקפה), מינרלים וסיבים תזונתיים. ריכזנו עבורכם חמישה מרכיבים שלא בטוח ידעתם שקיימים בכוס הקפה ששתיתם הבוקר:

קפאין - קפאין משפר ערנות ועוררות ולכן את היכולת המנטלית והרצון להתמיד במאמץ לאורך זמן (מעכב עייפות).

נוגדי חמצון - בדיקות שנערכו על ידי המחלקה הפרמקולוגית של האוניברסיטה העברית בירושלים מגלות שכמות נוגדי החמצון בכוס קפה טורקי היא שוות ערך לזו של כוס יין אדום. נוגדי החמצון העיקריים בקפה כוללים את החומצות הכלורוגניות, החומצות קפאיות ומלנואידים, מולקולות גדולות שנוצרו כתוצאה מפירוק והרכבה (פולימריזציה) של פולי- פנולים בזמן הקלייה והם אלו שמקנים לקפה את צבעו החום.

מינרלים, נוגדי חמצון ועוד. קפה טורקי (צילום: גל בן זאב)

מינרלים - קפה מכיל מגנזיום בכמויות קטנות - כשבעה מ"ג לכוס, כאשר הכמות היומית המומלצת היא כ-420 מ"ג ליום. אך מכיוון שעל פי בדיקות מסתבר שכיום רוב הצרכנים לא צורכים את הכמות המומלצת, אלא כ-100 מ"ג ליום בלבד, הרי ששתיית 2 עד 5 כוסות קפה ליום מספקת כמות נכבדה מהצריכה המומלצת למגנזיום. קפה גם מכיל אשלגן (כ-116 מ"ג לכוס), כמויות קטנות של ויטמין B3 (כ-0.5 מ"ג לכוס) וכולין (כ-6.2 מ"ג לכוס).

ויטמינים - ההתייחסות היא בעיקר לניקוטיניק אסיד (ויטמין B3) - כ-10-40 מ"ג ל-100 גרם קפה. כלומר בכ-5 גרם קפה יש כ-0.5-2 מ"ג.

סיבים תזונתיים - בקפה קלוי יש כ-55 אחוזים של סיבים תזונתיים.

אז בפעם הבאה שאתם קמים להכין לעצמכם כוס טורקי, זכרו שזו לא סתם "עוד" כוס, אלא חתיכת כוס עם סיבים תזונתיים, ויטימינים, מינרלים, נוגדי חמצון ומה לא! אז יאללה, תתפנקו. מגיע לכם.

  • קפה טורקי
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully