Primary Advertiser
בשיתוף קפה טורקי עלית
31/01/2020

כן, גם לכם קשה לצאת לאימון בשיא החורף. אז מה אפשר לעשות?

לא משנה מה הסיבה שאתם מתאמנים ומה רמת המוטיבציה והכושר שלכם, בחורף תמיד קצת קשה יותר לצאת לאימון. הנה 5 טיפים שיעזרו לכם לשדרג את האימון בימים הקרים ויתנו לכם פוש

איך יוצאים לאימון כשהגשם לא מפסיק? (צילום: ShutterStock)

בכל שנה אנחנו מחכים כל כך לחורף שכבר יגיע ויגאל אותנו מייסורי גלי הלחות והחום, אבל אחרי כמה ימים גשומים וקרים לפעמים המוטיבציה שלנו נפגעת, במיוחד בנוגע לאימוני כושר. ולמרות זאת, חשוב להתמיד ולא להתפשר על שגרת האימונים גם בחורף. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לשמור על המוטיבציה להתאמן גם כשקר וחשוך בחוץ ויתנו לאימונים שלכם פוש קטן נוסף:

1. קבעו עם חבר/ה

נדמה שבחורף - כשקר בחוץ ומחשיך מוקדם, קשה יותר לקום מהספה ולצאת מהבית כדי להתאמן. אחת הדרכים לשמור על המוטיבציה היא להתאמן עם פרטנר קבוע. יש מי שאוהבים להתאמן לבד, אבל עבור אחרים קל יותר להתמיד כשיש חברה נעימה ברקע. נסו למצוא פרטנרים קבועים שיעודדו אתכם לרוץ גם כשאתם מתפתים לוותר ורוצים לשקוע בעצלות. שכן או חברה יהפכו את המשימה לנעימה יותר. יש תמריץ נוסף להתחבר לבני זוג קבועים באימון. מחקרים גם מראים שאנשים שנפגשים עם חברים לאימון מתמידים בהם יותר.

2. שתו כוס קפה שחור לפני האימון

נכון, ביום חורף קר אין דבר נעים יותר מכוס קפה מהביל, אבל זה לא היתרון היחיד של קפה שחור בהקשר הזה. שתייה של קפה טורקי לפני האימון תאפשר לכם להתאמן ברמת עצימות גבוהה יותר. קפה אף מסייע להגביר את הריכוז והמיקוד במטרה ומצמצם תחושות של עייפות. לצד הקפה בחרו מנה קטנה שלא תכביד עליכם אך תמלא אתכם באנרגיה לקראת האימון, כמו שני תמרים.

אין דבר יותר נעים מכוס קפה שחור מהביל ביום חורף קר, וזה ממש לא היתרון היחיד (צילום: גל בן זאב)

3. התאימו את הלבוש שלכם למזג האוויר

אין דבר כזה מזג אוויר גרוע, רק בגדים לא מתאימים. אל תסמכו על העובדה שהפעילות הגופנית תחמם אתכם. הקפידו על בגדי ספורט שמתאימים לעוצמת הקור. השקיעו בשכבות בסיס חמימות, כפפות, כובע או סרט לכיסוי האוזניים וכל אביזר אחר שיעזור לכם להרגיש בנוח בזמן האימון וימנע מכם לסבול מהקור. מומלץ להתלבש בשיטת השכבות, כך שתוכלו לפשוט מעליכם פריטי ביגוד בהתאם לצורך, לטמפרטורות בחוץ ולכמה חם נהיה לכם בזמן האימון. אם אתם נוהגים להתאמן בחושך, בחרו בגדים בהירים וסימונים בולטים שישמרו עליכם מפני סכנות בדרך.

4. תנעצו את האימונים ביומן

נסו לקבוע לכם ימים ושעות קבועות לאימונים, זה יגדיל את המחויבות שלכם למסגרת האימונים ויקל עליכם לשמור על השגרה שלכם ולא לשבור אותה. כשלאימונים שלכם יש מקום קבוע וייעודי בלו"ז יש פחות סיכוי שהאימון יתמסמס או שתדחו אותו בגלל אילוצים אחרים, וסיכוי גבוה שתצליחו לקיים מספר אימונים שבועי אפקטיבי. יתרון נוסף לימי אימון קבועים הוא שהם מאפשרים לכם לתכנן את השבוע כך שיש לכם גם מספיק זמן למנוחה והתאוששות בין אימונים.

5. תחשבו חיובי

לפעמים מזג האוויר החורפי יכול לגרום לנו לרגשות שליליים כלפי האימון - אנחנו מסתכלים מחוץ לחלון רואים את הגשם, הקור, את האפרוריות והשלוליות, וחושבים לעצמנו: 'בשביל מה לצאת עכשיו? לא עדיף להישאר על הספה?'. נסו לנער מעצמכם את המחשבות הללו. אל תתמקדו בכמה קשה להתחיל את האימון, אלא הזכירו לעצמכם כמה טוב תרגישו בסיומו. הרי את הקור כבר לא מרגישים ברגע שמתחילים לזוז, והצעד הכי קשה הוא לקום מהספה - אחרי זה הכל כבר זורם מעצמו. את תחושת הסיפוק על זה שניצחתם את עצמכם ועשיתם את האימון למרות הכל, את האדרנלין שזורם בדם בסופו ואת הידיעה שעשיתם משהו טוב למען עצמכם ובריאותכם - שום דבר לא יכול להחליף.

  • קפה טורקי
  • אימון
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully